T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / BİRECİK - 11 Temmuz İlkokulu

Haberler

Mrt

BİGEP KAPSAMINDA DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİNDE 4-A SINIFI ÖĞRENCİLERİMİZDEN HAYRİYE UYUMAZ AZİZ NESİN'İN ÇOCUKLARIMA ŞİİRİNİ, MUHAMMED MİRZA AÇAR RIFAT ILGAZ'IN ÇOCUKLARIM ŞİİRİNİ SESLENDİREREK CANLANDIRDILAR.

Şbt

Okuduğunu anlamayan bir öğrenci hangi ders olursa olsun başarısız olmaya mahkumdur. Bu sebeple öğrenci başarısını arttırmanın en önemli ve öncelikli yolu öğrencinin okuduğunu anlama becerisi kazanmasından geçer. Haftada bir defa okuma saati uygulaması tüm sınıfça kütüphanede yapılıp kitap okumayı alışkanlık haline getiren bireylerin toplumda belli bir konuma geldiği, kitap okuma eyleminin hayatın her alanında ve kitap okumanın yer ve zamandan bağımsız gerçekleştirilen bir eylem olduğu öğrenciye sezdirilmektedir. Ayrıca haftada bir gün de öğrencilerimiz belirlenen gün ve saatte bir ders kitap okuma etkinliği yapmaktadır.Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi kapsamında öğrencilerin kitap okumalarını düzenli bir rutin haline getirerek amacımız doğrultusunda kitap  okuduğunu anlayan, anladığını yorumlayan ve eleştirel düşünebilen başarılı öğrenciler yetiştirmektir.

Şbt

Öğrencilerin yazma becerilerini kazanmalarının faydaları oldukça önemlidir.  Hikayeler yazmak, şiirler oluşturmak veya farklı türlerde yazılar yazmak, öğrencilerin iç dünyalarını keşfetmelerine yardımcı olur.

Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi Kapsamında yukarıdaki yazma amaçları doğrultusunda  Dede Korkut Hikâyeleri "Anahtar Kelimelerle Hikâye Yazma" Etkinliği Yapıldı.

Dede Korkut Hikâyeleri en iyi yansıtan sözcükler her sınıf düzeyinde öğrencilerle belirlendi ve örnek bir çalışma öğrencilerle paylaşıldı. Belirlenen sözcüklerden ve verilen örnekten hareketle Dede Korkut Hikâyeleri benzeri hikâyeler yazdırıldı ve öğrencilerin yazma becerilerin gelişmesi sağlandı. Öğrencilerin kelime dağarcığının artırılması çalışmaları olumlu sonuç verdi ve öğrencilerin yeni öğrendiği sözcükleri günlük hayatta kullandıkları görüldü. Yapılan hikâye yazma çalışmalarıyla yazma becerilerinin geliştiği fark edildi. Ders içi yapılan yazma çalışmalarına da olumlu katkı sağladı.Ayrıca öğrencilerimiz sevdikleri kişilere mektup yazdılar.

Şbt

Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi Kapsamında Dede Korkut Hikâyeleri ile "Anlamını Bul" Etkinliği Yapılmaktadır.

“Dede Korkut Hikâyeleri” öğrencilere paylaşıldı. Öncelikle Türk dünyasının önemli karakteri Dede Korkut hakkında detaylıca bilgi verildi ve hikâyelerin başlıkları ve içerikleri sınıf ortamında değerlendirildi. Seçilen hikâyelerden hareketle anlamı bilinmeyen sözcükler derlendi. Bu sözcükler birleştirildikten sonra belli şablon üzerinde "Anlamını Bul" kartları hazırlandı ve tüm sınıf düzeylerinde keyifle oynandı. Bu etkinlikle birlikte hem öğrencilerin kelime dağarcığı geliştirildi hem de edebi metin değerlendirme becerileri artırıldı.

 Tüm sınıflarda "Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma" etkinliği yapılır.

Tüm sınıflarda "Atasözü/Deyim Resimleme" etkinliği yapılır. 


 

Şbt

Yaratıcı drama bir kavramın, konunun, durumun, olayın senaryolaştırma, rol oynama, doğaçlama gibi teknikler kullanılarak mimik, jest, ses, vücut dili ile canlandırılmasıdır. Yaratıcı drama:

  • Fiziksel olarak aktif olmayı sağlar ve fiziksel gelişime yardımcı olur. Durağan değil, katılımcı olmayı öğretir.
  • Beden dilini kullanmayı öğretir. Duygu ve düşünceleri hem sözel hem de bedensel olarak ifade edebilme yeteneğini geliştirir.
  • Kendini ifade etmeyi kolaylaştırır.
  • Topluluk önünde konuşma becerisi kazandırır.
  • Çekingenliği, tutukluğu atmaya yardımcı olur; özgüveni artırır.

 

Bu amaçlar doğrultusunda 11 Temmuz İlkokulu öğrencileri olarak yaratıcı drama etkinliklerini kullanarak tiyatro çalışmaları yapmaktayız.

Şbt

BAŞARIYI İZLEME VE GELİŞTİRME PROJESİ KAPSAMINDA ÖĞRENCİLERİMİZ KAMU KURUM VE KURULUŞLARI İLE  İLETİŞİME GEÇEREK KÜTÜPHANE, SPOR SALONLARI,GENÇLİK MERKEZLERİ VE CAMİLERİ TANIDI.

Öğrencilerimiz bu kuruluşlarla farklı etkinlikler yaptı

 11 Temmuz İlkokulu okulu olarak dinimizde 3 aylar ve kandiller kavramlarına değinildi. 3 aylar ve kandiller ile ilgili soru cevap etkinliği yapıldı.

 11 Temmuz İlkokulu olarak cami -çocuk buluşması gerçekleştirip "Vatan sevgisi imandandır "konulu etkinlikler gerçekleştirilmiştir.

11 Temmuz İlkokulu okulu olarak Ocak ayının konusu olan görgü ve nezaket kuralları işlenip oyun ve etkinliklerle pekiştirildi.

11 Temmuz İlkokulu öğrencilerimiz, danışman öğretmenimiz ve manevî danışmanımızla birlikte zorlu süreçten geçen, Kudüs ve mescidi Aksanın önemini öğrencilerimize aktarmış olduk.

11 Temmuz ilkokulu öğrencilerimiz, danışman öğretmenimiz ve manevi danışmanımızla Birecik Gençlik Merkezinde bir araya geldik. ( 7-17 Aralık) Mevlana haftası münasebetiyle ,Hz. Mevlana’yı öğrencilerimize anlattık. Canva uygulaması üzerinden afiş hazırladık.

Aralık ayının konusu olan paylaşmanın önemine değindik. Cimri ile cömert arasında ki farkı anlatmaya çalıştık.

Öğrencilerimize Dinimi öğreniyorum adlı kitap dağıtımı gerçekleştirip, etkinlikler yaptık.

11 Temmuz İlkokulu öğrencilerimizle, danışman öğretmenimiz ve manevî danışmanımızla Birecik Gençlik Merkezimizin Kur'an sınıfında iman esaslarını öğreniyorum etkinliği yapıldı. Ardından çocuklarımız tenis oynayarak eğlendiler.

 11 Temmuz İlkokulu öğrencilerimiz, danışman öğretmenimiz ve manevi danışmanımız Birecik Gençlik Merkezin de Hay Bin Yekzan'ı (Allah'ı arayan çocuk) izleyerek sinema etkinliği düzenledik.

11 Temmuz İlkokulu öğrencilerimiz, danışman öğretmenimiz ve manevî danışmanımızla Birecik Gençlik merkezinde Saygı-edep-Nezaket konulu afiş hazırladık.

11 Temmuz İlkokulu öğrencilerimiz ve manevi danışmanımız eşliğinde Resfebe Tekniği ile hadisleri bulmaya çalıştık.

Şbt

Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi BİGEP kapsamında okulumuzda yapılan rehberlik çalışmaları:

Okulumuzda yapılan rehberlik etkinlikleri kapsamında 1.nci sınıflara ve anaokuluna yönelik öz bakım becerileri çalışmaları yapıldı.

Okulumuzda rehberlik servisi tarafından velilerimize bilinçli teknoloji kullanımı ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili rehberlik çalışması yapılmıştır. Bilinçli teknoloji kullanımı ile ilgili pano çalışması yapılmıştır.

Okulumuzda rehberlik servisi tarafından Snellen testi Anaokulu ve 1.nci sınıflara başarıyla uygulanmıştır.

Okulumuzda rehberlik servisi tarafından yapılan akran zorbalığı ile ilgili yapılan çalışmalar.

Okulumuzda rehberlik servisi tarafından 1.sınıf ve anaokul öğrencilerine yönelik uyum programları düzenlenmiştir.

Okulumuzda rehberlik servisi tarafından öğrencilerle şekle dönüştür etkinliği yapılmıştır.

Şbt

Anaokulunda veli katılımlı etkinlikler, çocuğun eğitim sürecine katkı sağlar ve aile-öğrenci-okul üçgeninde olumlu etkiler yaratır. Çocuğun başta zekâ gelişimi olmak üzere duygusal ve sosyal gelişimine de faydası sağlar. Çocuğun kendi içinde yaşadığı kültürü ve sosyal hayatı, meslekleri tanıma fırsatı sağlar. Çocuğun okul içinde kendini güvende hissetmesini sağlar. Çocuktaki yeni öğrenmelerin pekiştirilip, kalıcılığını sağlar.

Ayrıca velilerle birlikte yapılan okuma günlerinde; veliler belirli günlerde okula gelerek çocuklarıyla birlikte 20 dakika boyunca kitap okuma etkinliği yapar. Bu etkinlik sayesinde sıcak bir ortamda ebeveynlerle ve çocukların bir araya gelmesi sağlanır. Aynı zamanda çocuklar için okuma alışkanlığı oluşturulur.

Aile katılım etkinlikleri, çocuğunuzun eğitimine katkı sağlarken öğretmenlere de bu süreci yakından takip etme olanağı sunar. Bu etkinlikler, çocukların okulda daha rahat ve eğlenceli vakit geçirmesine yardımcı olurken ebeveynlerin okulla olan ilişkisine de olumlu etki eder.

 

 

Şbt

Başarıyı arttırma sürecinin her alanda incelenebilmesi için öğrencinin okul dışında en çok vakit geçirdiği yer olan evin de öğretmen tarafından bilinmesi gerekmektedir. İşte bu sebeple okulumuzda BİGEP kapsamında anaokulumuzda veli ziyaretlerine gidilmektedir. Çocuğun ebeveynlerle olan ilişkilerini doğal ev ortamında gözlemleyerek çocuk ve ebeveyn hakkında bilgi edinir. Öğretmene öğrencisinin yaşadığı yer hakkında bilgi vermesi, öğretmen, öğrenci ve veliyi birbirine yakınlaştırması, öğrencileri çok yönlü gözlemleyerek akademik başarıyı arttırma çalışmalarında öğrenciye göre etkinlik oluşturma açısından faydalı olduğu düşünülerek veli ziyaretleri gerçekleştirilir.

Öğrenciyi gündelik yaşam ortamıyla bir bütün olarak gözlemlemek,

Veli ve öğretmen arasındaki iletişimi arttırmak,

Ailenin içinde bulunduğu sosyoekonomik durumu, değer ve yargılarını öğrenciye karşı tutum ve davranışlarını öğrenmek,

Öğrencinin doğal ev ortamında gözlemlenerek öğretmen tarafından daha iyi tanınması,

Veli ziyaretleri ile öğrencinin kendini değerli hissetmesinin sağlaması,

Bu amaçlar doğrultusunda Anaokul öğretmenlerimiz veli ziyaretleri yapmaktadır.

Şbt

Anaokulunda devamsız öğrenciler tespit edildi.Devamsızlık nedenleri raporlaştırıldı. Öğrencilerin velilerine ulaşılmaya çalışıldı.Adreslerine ulaşılmaya çalışıldı. Veliler okula çağırıldı. Devamsızlığı olan öğrencilerin velileri ile görüşüldü.Öğrencilerin evlerine ziyaret yapıldı.Öğrencilerin okula devamı için öğretmenlerimiz etkinlikler hazırladı.Öğrencilerin okula devamları sağlandı.

Şbt

Eğitim Bilişim Ağı (EBA), Öğrenci, öğretmen ve velilere sunulmuş bir hizmettir. Bu hizmet Türkiye'deki eğitim sistemini teknolojiyle birleştirerek öğrenme ve öğretme sürecini desteklemeyi amaçlar.11 Temmuz İlkokulu olarak öğrencilerimize EBA'nın tanıtımı yapıldı.Öğrencilerimize yönelik EBA içerikli ders anlatımları yapıldı.EBA destek  modülü ile derslerimiz daha eğlenceli hale geliyor.

Şbt

ÖĞRETMENLERE YÖNELİK E-TWİNNİNG, ERASMUS VE TEKNOFEST BİLGİLENDİRME TOPLANTILARI YAPILDI.

 

ÇEVRİMİÇİ ZOOM ÜZERİNDEN  VE YÜZYÜZE ÖĞRETMENLERE YÖNELİK TEKNOFEST , E-TWİNNİNG EĞİTİMLERİ VERİLDİ.PROJELERDEN SORUMLU ÖĞRETMENLER SEÇİLDİ.

ÖĞRETMENİMİZ RAZİYE KALE İLÇEMİZDE YAPILAN ERASMUS EĞİTİMİNE KATILDI.

 

Şbt

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA EĞİTİMCİ-YAZAR BULUŞMALARINI GERÇEKLEŞTİRDİK.

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA EĞİTİMCİ-YAZAR NEHİR YARAR,

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA EĞİTİMCİ-YAZAR DÖNDÜ İÇÖZ,

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA EĞİTİMCİ-YAZAR ZARİFE 

 

 

Şbt

'Birecik Okuyor Projesi' kapsamında Tiyatro etkinliğinde kendi kategorisinde dereceye girerek birinci olan 4-B sınıfı öğrencilerimizi ve emeği geçen öğretmenimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Şbt

BİGEP PROJESİ KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME SEMİNERLERİ VERİLDİ.

ÖZEL EĞİTİM SINIFI ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNE YÖNELİK REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ TARAFINDAN SEMİNER VERİLDİ.

ÖĞRETMEN VE İDARECİLERE YÖNELİK 2.DÖNEM BİGEP KAPSAMINDA TOPLANTI YAPILDI.